پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118170
جنجال جنايت کاران صهيونيست براي خروج از انزوا/فشار بر ايران براي تحت‌الشعاع قرار دادن جنايات نوار غزه
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1584

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با آغاز دور جديد مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 رژيم صهيونيستي تحرکات گسترده اي را براي تاثيرگذاري بر مواضع اروپا و آمريکا آغاز کرده است. 

سياست مداران رژيم غاصب صهيونيستي با فشارهاي متعدد و سخنراني هاي تند سعي در برهم زدن روند دور جديد مذاکرات را دارند.

 عامل برآشفتگي اسرائيلي ها و انتخاب اين نوع سياست در قبال مذاکرات هسته اي ايران داراي چند وجه است که در ادامه به برخي از آن ها اشاره مي‌شود.

يکي از نکات اينست که هدف از اظهار نظر درخصوص برنامه غني سازي ايران تحت الشعاع قرار دادن جنايت هاي اين روزهاي رژيم صهيونيستي در غزه است. رژيم صهيونيستي در حالي در امور ايران به ويژه در بحث مذاکرات با لابي هاي متعدد سعي بر دخالت و اعمال نظر دارد  که در حال از سر گيري جنايات خود در غزه است. رژيمي که بدترين جنايات را عليه يک کشور انجام مي‌دهد و حقوق بشر و قوانين بين المللي را نقض مي‌کند حق اظهار نظر درخصوص مسائل بين المللي يک کشور ديگر را ندارد و اين امري واضح و روشن است.

مسئله حائز اهميت ديگر اينست که لابي فشار صهيونيستي در برابر اراده جهاني قرار دارد. سخنراني هاي تند نتانياهو و ديگر مسئولان و سياست مداران رژيم اشغالگر قدس به دليل عصبانيت از عدم توجه کشورها به خواست اسرائيل است. 

به نظر مي‌رسد اسرائيل مانند مسائل جهاني ديگر در انزواي کامل قرارگرفته و تقريبا حتي کشورهاي متعهد و همسو با آن در زمينه مداخلاتي که اين رژيم در بحث هسته اي ايران بيان مي‌کند، خيلي متفق‌القول نبوده و نظرات آنرا  قبول ندارند. از همين رو سران رژيم صهيونيستي سعي دارند با جنجال آفريني و تشويش اوضاع و در عين حال با انجام يکسري اقدامات پنهاني و ايجاد جريانات فشار به نوعي در روند مذاکرات اخلال و بازهم دشمني خودشان را ادامه داده و با نظام اسلامي مقابله کنند.

رژيم غاصب اسرائيل در نظر دارد با گفت وگو ها و بيان برخي ادعاهاي واهي مواضع غربي ها را نسبت به برنامه هسته اي ايران بدبين کرده و در نتيجه اجازه ندهد که توافقي صورت پذيرد. 

نکته قابل توجه ديگر اينست که دلايل نتانياهو در مورد مخالفت با برنامه هسته اي ايران در سطح همان نقاشي مضحک در سازمان ملل است.  نتانياهو در حالي که تصوير کاغذي از يک بمب فتيله‌اي را در مجمع عمومي سازمان ملل در دست داشت بار ديگر با مظلوم نمايي و فرافکني عليه ايران خواستار اقدام مجمع عمومي سازمان ملل عليه ايران شده بود.

اين مقام رژيم صهيونيستي در بخشي از ادعاهاي خود با ادعاي اينکه ايران با توجه به فعاليت غني سازي خود تا تابستان سال آينده موفق به ساخت بمب هسته‌اي خواهد شد، خواستار تعيين خط قرمز براي کشور ايران شد.

اين در حالي است که ادعاي بي اساس دستيابي ايران به بمب هسته‌اي ظرف مدتي کوتاه براي چندمين بار است که از سوي صهيونيست‌ها مطرح شده  و هر بار با وجود اثبات دروغين بودن اين ادعاها،  آنها بازهم به جوسازي‌هاي خود ادامه مي‌دهند چرا که در واقع مسائل هسته اي ايران تنها بهانه موجود در زمان حاضر براي کارشکني در روند مذاکرات است.

البته اکنون براي اکثر جهانيان مسجل شده که طرح موضوع ساخت سلاح هسته اي توسط ايران، به نوعي ابزار تبليغاتي و بهانه‌اي براي دشمنان قسم خورده ملت ايران است. اسرائيل و آمريکا با وجود اعتماد سازي هاي متعدد ايران انجام داده و همچنين بازرسي هايي که توسط کارشناسان آژانس صورت گرفته بازهم بر ادعاي پوشالي و واهي خود اصرار دارد و اين تنها مسئه‌ و دست آويزي است براي عدم پذيرش حقوق ملت بزرگ ايران و دشمني با اسلام.

اسرائيل خود يکي از دارندگان سلاح هاي کشتار جمعي و هسته اي است و حجم بسيار بالايي از آن را در مخفيگاه ها و نيروگاه هاي خود پنهان کرده است.

بسياري از کشورها از جمله روسيه بارها بر لروم خلع سلاح هسته اي اسرائيل با توجه به خوي تجاوزکارانه اين رژيم تاکيد داشته اند؛ اما نه تنها تاکنون اين رژيم طبق‌ موازين بين‌المللي عمل نکرده بلکه ديگر کشورها را نيز به دلايل مختلف هسته‌اي متهم کرده‌ است.

لذا در عين حال بايد توجه داشت که اظهارات نتانياهو و برخي ديگر از مقامات غربي در خصوص تمايل ايران به ساخت بمب به معناي زيرسوال بردن آژانس بين المللي انرژي اتمي و تمام ساز و کارها و نهادهاي بين المللي نيز هست.

آزانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان يک سازمان بين المللي و متخصص در امور هسته اي بارها با فرستادن کارشناسان خود به ايران از نيروگاه هاي کشور بازديد و صراحتا اعلام کرده که ايران به دنبال دست يابي به سلاح هسته اي نيست و شواهدي دال بر اين موضوع وجود ندارد.

جداي از اين مسئله هم، مسئولان، مراجع کشور و به ويژه مقام معظم رهبري بارها بر ممنوعيت و حرمت استفاده از سلاح هسته اي تاکيد کرده و استفاده از آن را نادرست دانسته‌اند.

به هرحال مواضع  افکار عمومي جهان و مجامع و سازمان هاي بين المللي همگي بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران در طول 35 سال انقلاب اسلامي همواره بر اين مسئله تصريح کرده که برنامه هسته اي ايران در جهت علمي و پزشکي است و نه مصارف نطامي و بنابراين اگر خللي در روند مذاکرات پيش بيايد و يا احيانا اگر مواضع برخي ها تغيير کند بايد هوشيار و اگاه باشيم که ناشي از فشار صهيونيست ها  و جنگ تبليغاتي آنان است.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html